Дитячий трайк-тандем


   Давно хотів реалізувати такий проект, як подвійний дитячий трайк. У нього є явні переваги перед двома індивідуальними маленькими дитячими трайками.

 

Це слайдшоу вимагає JavaScript.

  По-перше: положення на дорозі однієї такої машини у велопоході легше контролювати, ніж двох окремих, хоч і менших за розміром.

  По-друге: зробивши спеціальний адаптер, цей трайк можна кріпити за дорослим (піднявши над землею два передніх колеса дитячого трайка). Таким чином у дітей, трайк перетвориться у такий собі “активний причеп”. Діти зможуть бути не просто пасажирами, але й активними учасниками подорожі. А ви будете певні, що вони їхатимуть тільки туди, куди їхатимете ви. Як на мене, то дуже корисна опція на вулицях міста чи містечка із жвавим автомобільним рухом чи навіть доріг за межами населених пунктів.

  По-третє: тандем – це завжди спільна, колективна робота. Тож їзда на такому різновиді велосипедного транспорту розвиває командний дух, уміння діяти разом, спільно долати труднощі.

  Розробка трайка забрала три тижні. Раму в процесі роботи довелося підсилювати, бо через велику довжину бази виявилася “хвороба” всіх рам хребтового типу – слабкий опір скручуванню. Через значну відстань від передніх коліс до заднього і використання профілю перерізом 40х40 ефект гойдання задньої частини був досить яскраво виражений… Тому прийняв рішення підсилити центральну частину рами додатковим відрізком труби такого ж перерізу. Таке рішення надало рамі більшої жорсткості та стійкості до скручування. Для зменшення маси прорізав отвори вздовж основної рами та на трубі для підсилення.

 

   Також інженерним промахом було технічне рішення з одним довгим ланцюгом, який охоплював заднє колесо і дві каретки. Проблема полягала в тому, що коли передній велосипедист припиняв крутити педалі, а задній ще крутив, то ланцюг збирався між каретками і починав провисати. Задня перекидка натягувалась до межі, адже від зірки передніх шатунів ланцюг не надходив. Крім того, накопичений і послаблений ланцюг часто злітав із передньої зірки, при відновленні педалювання переднім велосипедистом. Подивившись на все це хвилин 20 у процесі тест-драйву і зрозумівши помилку, пішов переробляти… Тож тепер трайк-тандем має два розділені ланцюгові “контури”. Один з яких з’єднує дві каретки, а інший передає рух на заднє колесо.

Рама

   Пофарбована рама. Так як це прототип, то особливих підготовчих робіт із рамою не проводив – не шліфував деякі шви і не шпаклював.

Установка корпусів підшипників

   Установка чашок підшипників цапф та колонки керма. Стараюся по максимуму використовувати велосипедні деталі та вузли (окрім рами), для спрощення їх ремонту чи заміни. Але тільки там, де це не буде шкодити функціоналу і дизайну…

Закріплення цапфи

  Установка корпусу цапфи. Вісь на якій буде кріпитися колесо виточена з осі мотоцикла ИЖ. Її товстіший край має діаметр 17 мм, інший 10 мм. Для зменшення маси вісь сточена “на конус”. На сошці наварений майданчик для кріплення супорта (машинки) дискового гальма.

Закріплення корпусів цапф

  Закріплені обидві цапфи. Тепер встановлю колонку керма і тяги…

Установка рульового управління

   Використав шарові наконечники різних діаметрів: 6 мм та 8 мм, хоча різниці немає. Я використовував те, що було під руками. Геометрія кермового механізму максимально лінійна, кількість вузлів та частин керма теж зведена до мінімуму.

Установка тяг

   Якщо раніше я використовував частини рам велосипедів, то тепер намагаюся робити свої рами та їх частини самотужки. Не стала вийнятком і задня вилка трайка Tristan KIDS X2 – вона саморобна.

Кріплення задньої вилки і амортизатора

   Задня вилка має пружинну підвіску. Для більшої надійності і довговічності опорної осі вилки використовую латунну втулку і виточену стальну вісь.

Установка передніх коліс

   Встановлення передніх коліс… Чудом вдалося “нарити” 16-ти дюймові алюмінієві колеса на 36(!) шпиць. При такому діаметрі і кількості шпиць вони мають бути дуже міцними. Для ефективного гальмування на втулках коліс розмістив ротори дискових гальм по 160 мм.

Закріплення заднього колеса, перекидки і щитка

   Тепер закріпив задній щиток, перекидку і колесо. Тут 20-ти дюймовий алюмінієвий обід. Ротор 160 мм. На всіх колесах алюмінієві втулки на промпідшипниках.

Установка кареток

   Каретки з корпусами зібрав заздалегідь, тож тепер просто вставив їх у відповідні отвори…

Задня каретка з двома зірками

  Задні педалі мають спарену зірку. Одна для ланцюга від передніх педалів, інша для ланцюга до заднього колеса.

Передня каретка

   Каретки встановлені. Тепер час закріплювання супортів і протягування тросів…

Закріплення супорта

  Гальмівна система розділена, правий і лівий супорт керуються відповідною ручкою на кермі.

Органи управління

   Супорт на задньому колесі затискається перемикачем “передніх” передач. Так як трайк не має передач на зірках шатунів, то штатна манетка виконує роль фіксатора, такого собі  “стоянкового гальма”.

Задній натяжний ролик

  Для відведення ланцюга від руля та сидіння ставлю натяжний ролик.

Передні натяжні ролики

  Щоб натягнути ланцюг між передніми і задніми педалями, використовую блок із двох зірочок. Обидві гілки ланцюга повинні бути натягнуті, інакше ланцюг буде злітати.

Передній контур

  Для того, щоб у процесі регулювання відстані від кареток до сидіння, ланцюг не попускався, розмістив додатковий натяжний ролик-фіксатор.

Передній контур ланцюга

Два троси (для задньої перекидки і “стояночного гальма”) проходять на споді рами.

Протяжка ланцюга

Після натяжки ланцюга відрегулював перемикання передач. Тепер можна встановлювати сидіння.

Установка сидння

  Спеціально для цього проекту замовив регульовані по зросту сидіння, які почав виготовляти Олексій Ганшин. Фішка в тому, що сидіння складається із двох половинок, які накладаються одна на одну і скріплюються гвинтами. При регулюванні гвинти знімаються, половинки розсуваються до необхідної величини і знову скріплюються гвинтами. Таким чином вдається швидко змінювати довжину сидіння під ріст дитини. Діти швидко ростуть, тож таке сидіння дуже хороший варіан, практичний і економний.

Точки кріплення сидіння

  Сидіння кріпиться у двох точках. Є можливість регулювання їх нахилу.

Опори-регулятори кута нахилу сидіння

  Для цього на кожному сидінні зробив дві опори, які регулюються закручуванням/розкручуванням одна в одну.

Установка приладів освітлення фара

  Передбачив місце для кріплення фари, для покращення видимості трайка на дорозі.

Велогенератор

   Для живлення фари на задній вилці закріплений генератор.

Задній маячок

  Також за допомогою саморобного кріплення почепив червоний проблисковий маячок на спинку заднього сидіння.

 

Це слайдшоу вимагає JavaScript.

  Після збірки трайка Tristan KIDS X2, яка завершилася о четвертій годині ранку, того ж дня по обіді відправилися у недалеку мандрівку. Хлопці без проблем долали підйоми, тримали заданий курс, визначений інтервал і швидкість. Дорогою про щось навіть розмовляли. Я їхав позаду і в мене майнула думка: “Як їм класно, шкода що у мене у свій час такого не було…” )

Advertisements

One thought on “Дитячий трайк-тандем

  1. Пінгбек: Галерея виконаних проектів | DevderaBikes

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s