Сімейний велосипед. Тандем своїми руками


   (Доповнення до цього проекту дивіться в P.S.)

   Розповідь про ще одну саморобку – велосипед на якому одночасно їде вся моя сім’я, яка налічує в собі чотирьох осіб (я, моя жінка та двоє дітей – старшому 2 роки, меншому рік). Ви подумаєте – як таке можливо, щоб на одному велосипеді їхало четверо?! Можливо, бо велосипед про який ітиме мова – тандем. На даний момент він оснащений двома дитячими кріслами (одне кріпиться до рами за кермом і розміщується перед водієм, інше кріпиться на місці заднього багажника). На фото ми з дітьми на прогулянці (встановлене тільки заднє крісло, на той час менший ще не сидів певно, тому він в наплічному рюкзаку).Сімейний велосипед своїми руками   За сезон велосипед пройшов кілометрів 900. Їздив на ньому в гості до тещі – сам (85 км). Звідти з братом дружини проїхали довшим шляхом назад (120 км). У повному сімейному складі (з дружиною та дітьми) здійснили три поїздки в районний центр (по 32 кілометри за поїздку). За час поїздок серйозних поломок не було – вийшов з ладу один із підшипників каретки, можливо через пилюку, та від великого навантаження покришився один зубець трищітки касети, але касета була не нова та ще й невідомого виробника…

   Найскладнішою частиною цього проекту стала рама. Її довелося скласти із двох велосипедних рам. Передня рама від велосипеда MUSTANG із колесами 26″, а задня від велосипеда Ardis із колесами на 24″. Вилку заднього колеса в другої рами довелося замінити на вилку передньої рами. Також для підсилення міцності рами знизу між корпусами кареток приварена труба-розтяжка. Раму тандема варив автомобільних справ майстер наших країв – зваркою-півавтоматом. На фото зварена рама.Рама тандема   Я не зміг вже витримати і одразу ж начепив колеса, щоб побачити вигляд цього чудернацького велосипеда:Вигляд шасі велосипеда-тандема   Виходило так, що центр передньої каретки вищий за задній – вони не знаходилися на однаковій відстані від землі. Але поміркувавши, я зрозумів, що цей недолік є перевагою, бо моя дружина ростом нижча за мене, тому їй буде легше сідати та зістрибувати з велосипеда. Раму пофарбував двома кольорами, розділивши дві рами одного тандема:Фарбування рамиПроцес фарбування щитківФарбування вилки

   Дуже зрадів, коли виявив, що у веломагазині продаються подвійні алюмінієві диски на 26″ – для велотандема дуже добрий варіант. У подвійних дисків міцність Монтаж заднього колесабільша і менший радіус внутрішного кола, що зменшує довжину шпиць, а отже, підвищує міцність. Також спеціально для тандема купив втулки на промпідшипниках.Монтаж переднього колеса

     В цілому процес складання велосипеда-тандема нагадує складання двох окремих велосипедів – майже всі деталі парні.Складання тандема власними рукамиПроцес складання подвійного велосипеда   Для закріплення руля пасажира зробив кронштейн із старого виносу, приварив його до підсідельної труби водія.

Завершення складання тандема

   Все управління велосипедом зосереджене на рулі водія (спереду): передні і задні гальма, перемикачі передач, спідометр. Гальма залишив системи V-brake, потім під-час експлуатації вони себе добре зарекомендували. Передній перемикач встановлений на каретці пасажира, а між педалями пасажира та водія натягнута ще одна ланцюгова передача.  Крутять педалі водій та пасажир разом – синхронно. Велосипед перед першим виїздом із мейстерні:Тандем перед першим виїздом

   Переїзд від майстерні додому  був успішним. Через довшу ніж у звичайного велосипеда раму відчуття такі, ніби керуєш якимось автобусом чи трейлером. 🙂

Тандем на випробуванні

   Допрацював передачу між педалями водія та пасажира – додав натяжний механізм від старого заднього перемикача. Зробив це для того, щоб ланцюг не злітав: він трохи провисав. Навіть якби вдалося вгадати із відстанню між каретками і зробити його в натяжку, всеодно він розтягнеться і буде провисати. Проблема також була в іншому: для передачі крутного моменту від водія до пасажира використовувалась найбільша зірка на педалях, для передачі зусилля на заднє колесо залишалося тільки дві зірки найменша та середня. Тому швидкість більшу за 30 кілометрів розвинути було важко – треба було часто крутити педалями… З часом я вирішив цю проблему, перекинувши передачу між водієм та пасажиром на лівий бік. Це дало змогу звільнити найбільшу зірку та вмикати підвищені передачі. На фото тандем із дитячим кріслом.Тандем своїми руками

Подвійний велосипед своїми рукамиТандем своїми руками2

  Цікаво спостерігати за реакцією людей, коли їдеш на цьому велосипеді: спочатку всі думають, що це просто велосипед і не звертають увагу. А потім, проїжджаючи чи проходячи повз нього, розуміють що тут щось не те – оглядаються і усміхаються. Особливо радіють діти.Подорож на тандемі

   Недовга зупинка в велопоході на 120 км…

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s