Тест-драйв


Сторінка з практичними порадами для велосипедної техніки

Як правильно перемикати передачі

Можливо, для декого із читачів це питання здасться абсурдним. Проте, знаю, що існує певний сегмент велосипедистів, яким варто це прочитати.

   Не достатньо просто повернути ручку ревошифта чи пошукової монетки, щоб перемкнути передачу. Потрібно виконати ряд умов. Звичайно передача теж перемкнеться, але якщо робити це “не правильно” можна зламати задню перекидку, трищітка та ланцюг будуть зношуватися швидше.

  Отже, як робити це правильно:

  1. перед перемиканням передачі слід продовжити обертання педалів (вперед), але швидкість обертання треба трохи зменшити, щоб ланцюг був послабленим (послаблений ланцюг легше перевести з однієї зірки на іншу);
  2. категорично заборонено, під час перемикання, обертати педалі назад – це призводить до поламки перекидок!
  3. також не слід перемикати передачі без обертання педалів і стоячи на місці, у цей момент передачі не перемкнуться, а надмірна натяжка тросів, що йдуть до перекидок може їх зламати;
  4. при русі вгору слід завчасно передбачити перемикання на понижені передачі, щоб уникнути перекидання ланцюга в момент його сильного натягу;
  5. також слід пам’ятати про так звані “заборонені” передачі: вважається, що при використанні однієї із передніх зірок на шатунах не можна використовувати дві зірки на трищітці чи касеті. Це правило працює для будь-яких трищіток чи касет, не залежно від кількості зірок.                                                                           На нижній передачі не можна користуватися двома найменшими зірками касети:Нижня передачаНа середній зірці шатунів не можна перемикатися на крайні зірки касети:Середня передачаНа найбільшій зірці використовуються всі передачі окрім двох лівих:Верхня передачаЧому ці “заборонені” передачі не можна застосовувати? Їх використання приводить до значного перекосу ланцюга та його розтягу.
  6. Орієнтиром правильного перемикання передач може бути звук під час переходу ланцюга з однієї зірки на іншу. Якщо він ледь чутний тоді все гаразд, перемикання відбувається легко, деталі трансмісії служитимуть довго. Якщо ж звук при переході ланцюга доволі різкий та гучний – робіть висновки та покращуйте свою техніку перемикання, або готуйте гроші на ремонт трансмісії…

 

Яка гума краща?

Шини  Часто помічаю таку особливість – на МТБ (маунтінгбайках) стоїть шипована гума. Чомусь прийнято вважати, що якщо це гірський велосипед, то на ньому обов’язково має бути “шиповка”. Тут, правда, теж слід розібратися – справжній МТБ це не просто велосипед із колесами 26″, це велосипед з повною підвіскою (двохпідвіс), а усе інше туристичні велосипеди.

   Стосовно шиповки, вона призначена для покращення щеплення велосипеда на сипучих і м’яких поверхнях, таких як: пісок, грунт, можливо навіть рихлий сніг (не лід!). Але аж ніяк не асфальт! Тоді чому переважна більшість велосипедистів використовує цю гуму?! Можливо, просто це стереотип, який потрібно зруйнувати?

  Використання шипованої гуми не збільшує щеплення велосипеда з дорогою (шипи в асфальт не заходять – хіба в розплавлений 🙂 ), а товста гума шипів поглинає при деформації більшу кількість енергії, що приводить до збільшення зусиль велосипедиста та погіршенню ходу в “накат”. Крім того, така гума по асфальту “ходить” рік-півтора. Шипи швидко стираються. Одним словом, для асфальту така гума зовсім не підходить.

  Інша справа гладка гума з неглибоким протектором. Щеплення такої гуми на асфальті та твердому грунті дуже хороше, висока “накатаність”, мінімальна зношуваність.

  Для себе я обрав варіант комбінований: на період кінця осені – зими – початку весни, я взуваю “шиповку” (дорога з гравію, місцями асфальт), а при сухій погоді (літо) переходжу на гладку гуму. Вже від’їздив два сезони. Шипована гума на фото ще сезон відпрацює точно, а от гладку гуму поміняв – на ній з’явилися невеликі тріщини (хоча протектор, при невеликій глибині майже не стерся!). До слова – на цій гумі я проїхав близько 4 500 км.

  Отже, маю економічний ефект від комбінування гуми різного профілю (дві пари): шиповка 3 сезони+, гладка гума 2 сезони+. А скільки б я наїздив на двох комплектах просто шипованої гуми? При такій інтенсивності точно не більше 2-х сезонів.

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s